CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Pages

Tuesday, May 24, 2011

DNA Babi dalam Kek & Roti Secret Recipe..??

Hye,

Omaigod...DNA babi dlm kek secret recipe???aduiyai, betul ke ni??awatla gini la kan skrg ni rasanya nak makan kat memana mesti rasa cuak or risau sbb kita tak tau pun ape yang terkandung dalam makanan tu. isk isk...dah byk dah kek secret recipe masuk dlm badan aku ni. Mana taknya, kalau ada sambutan besday family je beli secret recipe. Patut ler sedap je aku makan kek secret recipe ni...rupanya mmg SECRET pun bahan-bahan dia..hahaha..konon-konon berhati-hati la sgt taknak makan kat kedai cina semua, asal tgk cina je yg masak semua mcm 'isk, taknakla ,cina masak'..hah, itu yang terang korang nampak, ni yang tersembunyi bagai ni, macamano tu nak buek??

Masalah nya disini, yang tak halal nya adalah dari bahan-bahan dia, makna nya bukan la secret recipe sahaja, TETAPI semua kedai kek atau orang yang membuat kek dari tepung keluaran syarikat tersebut pun dikira tidak halal (Syarikat Puratos Malaysia Sdn Bhd). Aku tak pernah lak tgk tepung jenama Puratos ni, tp bila search kat internet, ada je yang guna tepung ni untuk buat kek, buat jual lagi kek nye tu..huhu..So, nak selamat, silalah buat kek sendiri..hehehehe..pakai tepung cap sauh je...heheheh

Papepun, korang cek kat sini ye untuk maklumat lanjut....------> klik sini
Selain tu korang bolehlah call sendiri pihak secret recipe atau pihak JAKIM untuk pengesahan...

Patutla budak-budak zaman skrg ni byk je yang degil, tengoklah dalam diam ape yang kita makan. Benda haram masuk dalam badan, mcmana lah diorang atau kita sendiri nak kuat iman..huhu...tepok dada tanya iman ye..:))

2 comments:

  1. hmmm ssh la mcm ni klu sume ade bnde2 haram. makan roti canai jela pasni. huhu

    ReplyDelete
  2. hye ninie!!..betul3...makan roti canai nasi lemak..kihkih

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails